Listové pružiny parabolické
Pružiny jsou zušlechtěny a dále zpracovány tak, aby bylo dosaženo optimálního poměru pevnosti a houževnatosti materiálu, zaručující vysokou provozní tvarovou stálost.
pruzina-parabolicka.png
Listové pružiny trapézové
Vyrábíme za tepla tvářené listové
trapézové pružiny pro automobilový, železniční 
i další průmyslová odvětví…
pruzina-trapezova.png
Šroubové pružiny
Za tepla tvářené tlačné ocelové pružiny jsou zušlechtěny a dále zpracovány tak, aby bylo dosaženo optimálního poměru pevnosti a houževnatosti materiálu...
sroubova_pruzina.png

Metro v indické Bombaji brzy na pružinách HŽP
Autor: HŽP Datum publikování: 10.07.2020

obr.jpg

Uspět na indickém trhu s jeho specifiky není úplně jednoduché, jak nám ukazují mnohé příklady mezinárodních firem, včetně největších světových automobilek.

Klíčem k úspěchu v Indii se ukazuje být hlavně spolehlivý místní partner. Koncem minulého roku jsme proto začali jednat s indicko-japonským partnerem, společností Hitachi High-Tech (HHT). Společně jsme poté začátkem ledna podali první nabídku do tendru společnosti BEML, jednoho z největších výrobců nejen železničních vozů v Indii. Tendr byl vypsán na šroubové pružiny pro 504 nových vozů metra pro linky 2A, 2B a 7 v Bombaji.

V průběhu tendru probíhala každodenní diskuse nad technickými požadavky zákazníka, opakovaně bylo měněno zadání a některé požadavky. Tendr byl i zrušen a vypsán s úplně novým zadáním. Jednání zkomplikovala i globální situace COVID-19. Nakonec tým HŽP ve třetím kole tendru navrhl úplně nové řešení pružin, dodal požadované výpočty a důkazy technické způsobilosti a v rekordním čase vyrobil a otestoval vzorky těchto pružin.

Týmu společnosti HŽP se s podporou HHT podařilo v silné konkurenci z Asie i Evropy přesvědčit finálního zákazníka o kvalitě českých výrobků, ale hlavně i o schopnosti navrhnout, vyvinout a vyrobit nové řešení odpružení na míru. 5.6.2020 jsme proto obdrželi objednávku na první část projektu, kterou v krátké době následovaly objednávky další. Celkově budou tedy HŽP a HHT společně dodávat přes 4000 sad pružin pro vozy bombajského metra v ceně přes 1,6 mil. €. Zkušenosti z tohoto prvního projektu HŽP samozřejmě v budoucnosti otevřou nové příležitosti v této oblasti.